Du lämnade ditt leende på vår jord.

Idag är det torsdag. En dålig dag i veckan helt enkelt. Natten till skärtorsdagen var den sista natten för dig. Det var mycket tjaffs den kvällen och du fick så mycket onödigt skit kastat i ansiktet, men jag hoppas att du hade trevligt iallafall, i dina sista timmar. Jag behandlade inte alltid dig rätt, men jag menade aldrig något illa. Mamma säger att du vet att jag inte gjorde det, att du vet att jag tyckte om dig. Jag hoppas mamma har rätt.
Jag var inne på din facebook nyss, en av dina många vänner hade skrivit att hon hoppas du har det bra i narnia. Det tyckte jag var lite kul. Tänk om man bara kunde öppna garderobsdörren och så står du där. Då skulle jag aldrig stänga den.

Johanna har åkt till USA, jag och Julia gjorde en pakt förut att vi skulle gå i skolan varje dag tills Johanna kommer tillbaka, och om vi inte gör det blir vi skyldig den andre en ben&jerrys. Jag är skyldig julia ben&jerrys för tre veckor snart. Jag bara sviker henne, varje dag. "Kan inte du komma idag, jag vill inte vara själv när vi har lång rast" - kommer jag? Nej. Jag var i skolan i måndags. Fick kramp i magen och jag kunde nästan inte andas, fattade inte vad felet var. När jag var påväg hem släppte det. Hm. Det jag ville komma fram till var iallafall detta: Förlåt Julia ♥

Jag saknar alla mina vänner. Johan är den enda jag träffar. Lite dåligt av mig egentligen kanske. Men for now så är det så det får vara.

Inatt drömde jag om Pepsi igen också. Det låter kanske lite löjligt men hon var bara min katt. Vi hade ett band, Pepsi och jag. Nu är det bandet borta, itu, av.

Jag har aldrig varit nöjd med att ha tvingats flytta till Rimbo. Jag har ju alltid bott på samma ställe. Men nu ser jag Norrtälje som en mörk plats. Vart man än åker eller är, så ser jag dig, Tobbe. Eller han. Ställen man har varit med er på, eller helt enkelt ställen som man kopplar till er. Kyrkogården, kyrkan, tingshuset, lajk it, willys, lommarvägen. Alla jävla vägar man har åkt på med er. Överallt, ser jag er.

Klyven, är vad jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0