If I had to I would put myself right beside you. So let me ask, would you like that?

Jag vart lite osäker på ifall jag verkligen har rätt i den här bärnsten-frågan. Så jag kollade upp vad det verkligen är.


Bärnsten -
Bitar av förstenad kåda som mest härstammar från utdöda tallarter. Har en gul till rödaktig färg och innehåller ofta rester av insekter och växter

Hah! Tji fick Johan. Tror han att jag ska bli glad när han kallar mig kåda som innehåller insekter?
Men eftersom Johan är en smart kille, så tänkte jag att han måste ju haft en anledning att tro att bärnsten är fina stenar, så jag kollade vidare.

Bärnsten är en fascinerande smyckesten som har samlats och bearbetats sedan stenåldern. Ursprunget är kåda.

Smyckesten? Jaså. Han hade visst rätt. Delvis.

  

Fina stenar var det ju iallafall. Kanske inte världens finaste stenar, men fina nog för att bevisa att Johan hade rätt. Fast bärstensmyckestenar är ju faktiskt gjorda av KÅDA så jag hade också rätt. Yes, seger!

Kommentarer
Postat av: jenny

haha schysst kille du har:)

2009-05-20 @ 17:43:55
Postat av: ewelina

Ja, eftersom att han tror att det BARA är fina stenar och vet inte om att de är insekter i dom, så är han schysst.

2009-05-20 @ 18:16:48
URL: http://ewelinahedvalls.blogg.se/
Postat av: ...

Visst borde hon byta kille;)

2009-05-22 @ 14:04:37
Postat av: ewelina

Det luktar avundsjuka..

2009-05-22 @ 14:51:13
URL: http://ewelinahedvalls.blogg.se/
Postat av: Anonym

sorligt hur pantade människor är! (johan)

2009-05-24 @ 15:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0